fejlec

Mozgás

Felmérések szerint a lakosság 80-90 %-a mondja azt, hogy nem mozog eleget. Pedig végtelen sok tanulmány állítja, hogy ha életünkből kihagyjuk a rendszeres testmozgást, az különböző betegségek kialakulásához vezet.

Mik lehetnek ezek?

Szív-érrendszeri problémák, magas vérzsírszint, ellenállóképesség  és állóképesség csökkenése, elégtelen oxigén ellátottság, stresszhormonok jelenléte.... de mielőtt folytatnám, fordítsuk meg az előjelet!
Mi az, ami javul a rendszeresen végzett testmozgás során?
Természetesen az előbb felsoroltak pozitív irányú elmozdulása következik be, ezen kívül javul az immunrendszer állapota, jobb lesz a közérzet, az önértékelés, rugalmasabbak lesznek az  ízületek, a gerinc, megszabadulunk a túlsúlytól, jobb lesz a tüdő funkciója és nem utolsósorban a hangulat és kedélyállapot is látványosan javul! 

 A biorezonanciás mérés első perceiben láthatóvá válik egy un. SOC index, mely jelzi a gyógyulás gátlását, elnyomásának mértékét, gyakorlatilag a  szervezet öngyógyító képességét mutatja. Ez az érték (természetesen sok más tényező mellett) nagy mértékben függ attól, hogy beiktatjuk-e életünkbe a rendszeres mozgást. A szám 0-tól 300-ig terjedhet, akkor megfelelő, ha a 100-as értékhatár alatt marad.
Érdekességként jegyzem meg, hogy egészséges gyerekeknél vagy sportolóknál ez a szám a mínusz tartományba is mehet, de ez természetesen nem negatív, hanem nagyon is pozitív tény. 
A gép "Virtual doctor"nevű programjában gyakran fordul elő, hogy a gép bizonyos fajta testmozgást javasol az illetőnek. Meglepő tapasztalat, hogy a kliens számára szinte kivétel nélkül éppen az a fajta mozgás a legkedveltebb, legszimpatikusabb, vagy éppen pont azt tervezgeti hogy beilleszti az életébe, amit a gép megemlít.


A mozgás beiktatása teljes mértékben ránk van bízva, csupán elhatározás kérdése és nem pénz- vagy időfüggő, mint azt sokan képzelik.
Már egy kiadós, egyenletes tempójú gyaloglás vagy lépcsőzés is nagyon hasznos lehet. Mindenképpen válasszunk olyan mozgást, amit élvezünk, például Debrecenben elérhető bármilyen korosztály számára családias hangulatú néptánc tanulás, de lehet menni  hastáncra vagy ott van a jó öreg futás is.
És akinek végképp nincs ideje elmenni valahová? Annak azt mondom, teljesen kizárt, hogy ne legyen napi (vagy minden másnap) 20 perce arra, hogy berakjon egy DVD-t kedvenc "mozgásterapeutája" repertoárjából. Én például mostanában nagyon szeretem Rubint Réka tornáját, de régebben lelkesen tornáztam Jane Fonda lemezére vagy Claudia Schiffer videójára is. És akkor nem beszéltünk még a mostanában felkapott és ugyancsak fenomenális pilatesről, ami szintén az otthonunkba vihető!

Acikk elején említett kedvező hatások már rendszeresen végzett, közepes intenzitású mozgás hatására is bekövetkeznek.

Külön megjegyzendő, hogy ezek a kedvező változások kivétel nélkül minden korosztályban, még a 65 éven felettiek körében is kialakulnak!